piątek, 20 kwietnia 2007

10-cio lecie

18 lat,całe nowe pokolenie,a ja pamietam jakby to było wczoraj.10-cio lecie Dżemu,wielka impreza,na która zjechała fura luda,i najlepsi muzycy z Polski.Było VooVoo,TSA,którego część wycięła numer,który doprowadził do rozpadu grupy.Nowak&CO ujeb... se we łbach,że wjadą na harley'ach swoich na scenę,albo dupa z grania.Oczywiście nie pozwolono na to,i na szczęście,bo w takim ścisku i zaduchu,ryk,i smród spalin mógłby doprowadzić do tragedii.Chłopaki sie obrazili i nie zagrali,a Marek tak sie wqrwił,że podziękował za dalsza współpracę.Grała też grupa,zapomniana w ogóle dzisiaj,SHE,w której kariere zaczynał Tomek Lipnicki,pózniejsze Ilussion.Kapitalnie" blusował"Monika Adamczyk,i wielu,wielu innych.Surzyn,Ścierańscy,świetny Jasiu Kyks Skrzek,no i Maciek Maleńczuk,wówczas mało znany tzw.szerszej publiczności.Grywał jeszcze wtedy na rynku w Krakowie,gdzie wielokrotnie z nim rozmawiałem.Ciekawy nkoleś,zawsze taki był.A Dżem,Rysiek,to bhyło niesamowite.Pamietam wszystkie koncerty jakie widziałem,a było ich na pewno ponad 50,ale ten ,no nie,brak słów.To trzeba było zobaczyć.Sala,ludzie,falowali,pływali,nawiązała sie" rozmowa i dialog" z zespołem.Wszyskie piosenki,plus noiwe z Najemnika,którego nota bene była tego dnia premiera,a ja byłem 4-tym ludziem w Polsce,który ją kupił,ale ledwie z zyciem uszedłem w tym ścisku.Było sto lat,było dmuchanie świeczek,które Rysiu potem rozrzucił publice(jednej kawałekk mam do dziś)nawet rzucał ludziom puszki z cola,bo była duchpota,a przy tym smiesznie troche.Zapewne zespół ma obszerne materiały z trgoż konceru w swym archiwum.Mnie udał sie znależć na Youtubekawałek z tego dnia z życzeniami,sto lat itd.dodał go Armin,koleś,który ma rzeczywiście niezły zbiór video z Rysiem.A ja,kurwa,tyle rzeczy,a nie umiem zgrać z vhs na dvd-i dupa.
A za ten dzień 24.06.1989 roku Bogu i Dżemowi bardzo dziekuje.

Najpierw utwór,którym Dżem zaczął koncert,jak zreszta wiekszość swych występów,zaczynał"Czrnym kapeluszem".Póżniej"Dzień w który pękło niebo",a na konieć wspomniany urywek z życzeniami.

"Kapelusz..."






"Dzień..."







100 LAT!!!


Brak komentarzy: